Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Vem är min pappa? Del 3

Av cecilia - 4 november 2014 17:30

Mikael slog till Marco i huvudet med höger hand och drog mig närmare själv med vänster. ”Uppför dig ditt svin, bara för att pappa gav dig tillåtelse att försöka vinna hennes hjärta betyder det inte att du äger henne. Jag har inte sätt henne sen hon var ett år och du tror du äger henne.” Marco lade båda händerna om mig och kramade medan jag blev bara mer och mer förvirrad för var tid som gick. ”Jag vet att du inte förstår något men allt är lugnt efter allt så är du min saknade syster som kommer hem.” Jag tittar upp mot honom och då förstår jag allt, inte undra på att vi är så lika varandra, vi är syskon. De stannade snabbt vid första bästa mack och Miro och Marco hoppade ut och gjorde sitt sen var vi iväg igen det tog inte ens fem minuter. Marco lade en påse i mitt knä och när jag öppnade den låg det ett flertal smörgåsar i den med flera olika pålägg det låg också lite olika sorters drickor där i. Jag tog en med salami och skina på och en jordgubbsdricka medan jag åt stärkte Marco fram en dricka och smörgås till Miro och tog en själv innan han gav påsen till Mikael. Alla åt under tystnad medan vi körde på motorvägen.

När jag hade ätit upp satt jag och tittade ut medan jag märkte bara hur ögonlocken blev tyngre och tyngre…


Vert är de påväg kan man undra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 1 januari 2015 04:00

Allt började för ungefär sexton år sen alltså samma år som du föddes. Det var en trollkunnig kvinna som avlade fram ett barn med havets kung så att hon skulle kunna få en liten slav som var så stark att ingen kunde komma åt henne. När hon väll födde ...

Av cecilia - 23 december 2014 05:00

Han log mot mig ”Ja, Elvira det är jag min kära dotter” då började tårna rinna igen ner för mina kinder. Jag kunde inte få de att sluta falla det var i stort sätt omöjligt. Pappa höll armarna om mig och strök mig över huvudet. ”Jag ...

Av cecilia - 15 december 2014 14:00

Jag trodde jag skulle svimma, badrummet var ungefär lika stort som sovrummet och badkaret skulle lika gärna kunna vara en liten swimmingpool. Vi ena sidan stod ett sminkbord med nästan hur mycket smink som helst och spegeln hade små lampor långs med ...

Av cecilia - 7 december 2014 19:15

När jag vaknade upp låg jag i en himmelsäng med rosa sidenlakan och helarummet var som till en femåring skulle älska.  Ett stort dockhus som såg ut som ett slott med ett flertal dockor i var placerad vid rummets högra sida. På vänstra sida av rummet ...

Av cecilia - 20 november 2014 18:45

Jag kom till sverige helgen innan jag började skolan nu har nästan en hel termin farit iväg och jag har fått många nya upplevelser. De första tre helgerna var jag inte enns hem utan jag stande kvar här i sverige. Jag kunde ju inte så mcket annat efte...

Presentation

Denna blogg kommer att handla om min flytt från Åland till Sverige men också om mina intressen. Men jag kommer sortera allt så det är lungt att det är lite rörigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycke ni om novellen hittills
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Vänta va?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards