Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Vem är min pappa? del 2

Av cecilia - 29 oktober 2014 22:00

 ”Elvira jag vill att du ska lyssna väldigt noga nu för det gäller inte bara ditt liv utan det gäller allas liv” mamma tittade på mig som hon väntade sig att jag skulle säga att jag förstått men innan jag han säga något började hon igen. ”Detta är Miro, Marco och Mikael och de ska beskydda dig tills du har kommit fram till din pappa” ”Veronika sluta nu och låt oss förklara när vi är iväg” avbröt Miro den äldre herren. ”Vi måste dra nu med det samma” halv ropade Marco som tittat ut genom fönstret och Mikael drog åt sig mina väskor medan Marco lyfte upp mig och innan jag visste ordet av det så sprang all ut mot en bil. Jag försökte krama mig fast vid Marco medan han sprang, han hoppade in i bilen med mig i famnen. Miro hade redan startat bilen innan jag hade fått på mig bältet och vi var iväg.

Jag vågade inte säga något under färden den som bröt tystnaden var Marco ”Miro, vi måste stanna någonstans snabbt och köpa något och äta eftersom Elvira inte fick någon middag och jag tror hon är hungrig.” Han log mot mig snabbt och vände sig sedan mot Miro. ”Vi stannar på en mack så får jag tanka och du springer in och köper lite småsaker, vi kan äta på riktigt när vi är framme” sa Miro efter lite fundering. Jag tittade ner i knätt ”Vad menas med framme och varför pratade mamma om pappa hon sa ju att han var död” en tår rann ner för min kind men den kom bara halvvägs eftersom Marco kysste bort den.


Hoppas ni gillar forsättningen   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 1 januari 2015 04:00

Allt började för ungefär sexton år sen alltså samma år som du föddes. Det var en trollkunnig kvinna som avlade fram ett barn med havets kung så att hon skulle kunna få en liten slav som var så stark att ingen kunde komma åt henne. När hon väll födde ...

Av cecilia - 23 december 2014 05:00

Han log mot mig ”Ja, Elvira det är jag min kära dotter” då började tårna rinna igen ner för mina kinder. Jag kunde inte få de att sluta falla det var i stort sätt omöjligt. Pappa höll armarna om mig och strök mig över huvudet. ”Jag ...

Av cecilia - 15 december 2014 14:00

Jag trodde jag skulle svimma, badrummet var ungefär lika stort som sovrummet och badkaret skulle lika gärna kunna vara en liten swimmingpool. Vi ena sidan stod ett sminkbord med nästan hur mycket smink som helst och spegeln hade små lampor långs med ...

Av cecilia - 7 december 2014 19:15

När jag vaknade upp låg jag i en himmelsäng med rosa sidenlakan och helarummet var som till en femåring skulle älska.  Ett stort dockhus som såg ut som ett slott med ett flertal dockor i var placerad vid rummets högra sida. På vänstra sida av rummet ...

Av cecilia - 20 november 2014 18:45

Jag kom till sverige helgen innan jag började skolan nu har nästan en hel termin farit iväg och jag har fått många nya upplevelser. De första tre helgerna var jag inte enns hem utan jag stande kvar här i sverige. Jag kunde ju inte så mcket annat efte...

Presentation

Denna blogg kommer att handla om min flytt från Åland till Sverige men också om mina intressen. Men jag kommer sortera allt så det är lungt att det är lite rörigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycke ni om novellen hittills
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Vänta va?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards