Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Kamisama Hajimemashita

Av cecilia - 27 oktober 2014 21:00

Efter Nanami far rymmer i väg på grund av spelskulder och hon vräks från sin lägenhet, Nanami möter en främmande man vid namn Mikage, som är rädd för hundar. Hon räddar Mikage från en hund, och berättar för honom sin historia. Han ger Nanami sitt hus som ett tack för att rädda honom. Hon accepterar erbjudandet eftersom hon är hemlös. När Nanami anländer till Mikage hem, hon är chockad över att se att det inte är ett normalt hem men en helgedom för tillbedjan. Efter att hon möts av både Onikiri och Kotetsu som är de som skötter templet. Hon möter Tomoe, Mikage "familj", och hon får veta att Mikage brukade vara jordens gud och har skänkt henne sitt märke, så att hon kan vara den nya Guden. Först Nanami är motvillig, men eftersom hon bor med Tomoe, Onikiri och Kotetsu hon börjar förstå och arbeta hårt i sin nya position som Earth gud. Som berättelsen fortskrider Nanami finner hon själv kär i Tomoe, men han avvisar henne eftersom kärleken mellan en människa och en yokai är tabu. Trots att säga att, Tomoe finner sig kär i henne också


Själv tycker ja´g att den är ganska bra och ger den   av

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cecilia - 1 januari 2015 04:00

Allt började för ungefär sexton år sen alltså samma år som du föddes. Det var en trollkunnig kvinna som avlade fram ett barn med havets kung så att hon skulle kunna få en liten slav som var så stark att ingen kunde komma åt henne. När hon väll födde ...

Av cecilia - 23 december 2014 05:00

Han log mot mig ”Ja, Elvira det är jag min kära dotter” då började tårna rinna igen ner för mina kinder. Jag kunde inte få de att sluta falla det var i stort sätt omöjligt. Pappa höll armarna om mig och strök mig över huvudet. ”Jag ...

Av cecilia - 15 december 2014 14:00

Jag trodde jag skulle svimma, badrummet var ungefär lika stort som sovrummet och badkaret skulle lika gärna kunna vara en liten swimmingpool. Vi ena sidan stod ett sminkbord med nästan hur mycket smink som helst och spegeln hade små lampor långs med ...

Av cecilia - 7 december 2014 19:15

När jag vaknade upp låg jag i en himmelsäng med rosa sidenlakan och helarummet var som till en femåring skulle älska.  Ett stort dockhus som såg ut som ett slott med ett flertal dockor i var placerad vid rummets högra sida. På vänstra sida av rummet ...

Av cecilia - 20 november 2014 18:45

Jag kom till sverige helgen innan jag började skolan nu har nästan en hel termin farit iväg och jag har fått många nya upplevelser. De första tre helgerna var jag inte enns hem utan jag stande kvar här i sverige. Jag kunde ju inte så mcket annat efte...

Presentation

Denna blogg kommer att handla om min flytt från Åland till Sverige men också om mina intressen. Men jag kommer sortera allt så det är lungt att det är lite rörigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycke ni om novellen hittills
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Vänta va?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards